søndag den 3. januar 2016

Blomster og undertrøjer


Så kom dagen. 47 år. Efter alle julens gaver, skulle det i år være blomster, især fordi jeg kender et sted, hvor blomsterbinding bliver en form for kunstnerisk udtryk, og sådan en buket bliver virkelig anerkendt af fruen. Den giver strålende øjne og skaber smil og glæde.


























Ved morgenbordet ligger der en pakke til mig. Af med sløjfen og af med låget: Nej, undertrøjer! – Mærkevarer! Inde i mit hoved ruller der billeder af forvaskede undertrøjer, undertrøjer, der kryber op af bukserne, og undertrøjer, der spændes godt ud fortil. Jamen det er da ikke noget godt syn for ens ægtefælle. Det kan man vel nærmest blive helt trist af, og man opdager det jo ikke selv. En lille diskret hentydning, så lidt skal der til. Jeg ser det klart. Når jeg går rundt i de nye undertrøjer, skaber det strålende øjne, smil og glæde, og jeg går rundt og føler mig som en fandens karl. Vi kører videre mod 48.